Friday, October 8, 2010

Продаде акциите си в Мола

Тази седмица бях поставен в позиция, която не ми е много удобна. Наложи ми се 3 (три) пъти да защитавам сериала “Стъклен дом”. Да, симпатизирам му и да, следя го. Обръщам му внимание, защото имам определено мнение за него, а и защото ми се струва нормално да взема отношение за културен продукт, който занимава съзнанието ми от няколко месеца.
Спомням си първата сцена в първия епизод : приглушеното осветление на Военния клуб, Емануела, копираща Катрин-Зита Джоунс и убийството на майор Деянов-символичен акт...В момента не знам точно кое от трите привлече вниманието ми, но беше ефектно. Прибавяме скъп декор, изключително добър-поне за мен-начин на снимане-и хоп!получаваме достатъчен рейтинг и анонс за “Продуктово позициониране”. Казвам всичко това, защото си спомням “Дунав мост”...спомням си и “Хотел България”...както и “Забранена любов”. И трите сериала лъхаха на клишета. Къде от времето на кризата, къде от липсата на сценарен екип. В момента “Стъклен дом” внася нещо много свежо: желание за модерност. Струва ми се важно да се спомене и контекстът и жанрът, в който е направен. Защото това са протестите на бг-мамите; засиленото потребление в голям търговски център; отвличания...Освен това, сериалите са жанр, който сам по себе си трябва да обхване няколко линии. А тук те са налице: има криминален елемент; тийнейджърски сюжет, любовна драма...
Диалогът е на моменти тромав, според мен има двама-трима добри актьори, но сериалът изглежда модерно. И най-важното според мен: ценното на този сериал е,че не се вглежда в соца. А на мен лично ми писна да гледам физиономии, с които е расла майка ми. Социални драми, работнически колективи, ДС-хайде, достатъчно. Колкото и неумело да пресъздава случващото се, “Стъклен дом” има някакви обективни характеристики на пост-соц, да не кажа евро-настоящето. Ето затова ми харесва. И го препоръчвам. Дори и само за обща култура ☺

8 comments:

Anonymous said...

На каком-то сайте я уже читал почти такую же подборку инфы, но все равно спасибо

почивки лято 2012 в Турция said...

няма ли да публикуваш нешо по-ново, очакваме с нетърпение, поздрави и до скоро

Бора Бора said...

продължавайте да постирате и да споделяте тук с всички нас, в очакване на нови неща - поздрави и до скоро

Екскурзии Австрия said...

Сериалът е доста добър, БГ-те филми започнаха да се развиват и да показваме, че имаме добри актъори. Но е трудно така е!

почивки в чужбина said...

Всеки има право на избор, няма как на всеки да му харесва един или друг филм. Жалко за акциите ти.

почивка малдиви said...

Така е, сериалът е модерен, особено с физиономиите си. Доста нови актьори изгряха и си заслужават овациите. Ще се съглася и с това обаче че диалозите са доста тромави на моменти, но пък е имало и по-лоши сериали. Единственото заради което на мен ми допада е, че е нещо по-модерно, по-различно. Това, което обаче не ми допада е прекалената драма, малко започва да бие на бразилски сериал. Времето на мутрите отмина и според мен мутренските истории не са толкова модерни. Може и да бъркам разбира се :)

доставка на мляко said...

Съгласна съм, че във филма"Стъклен дом"са налице хем криминален елемент; тийнейджърски сюжет, но и любовна драма, които много дорбе са съчетани.Както казваш и на мен ми омръзна от социални драми, работнически колективи, ДС-хайде, които са си още от едно време сценарии. Колкото и неумело да пресъздава случващото се, “Стъклен дом” има някакви обективни характеристики на пост-соц, да не кажа евро-настоящето. Интересен е за гледане, макар, че не и се отдава много възможност да го правя,но само хубави неща чувам за него и малкото, което съм успяла да зърна съм останал с такива впечатления.

парфюм булгари said...

Горе долу е интересен филма, поне от това което чувам. Аз лично не следя нито един български сериал, макар, че имат напредък в монтирането и режесирането.