Monday, April 13, 2009

Национален отбор по музика

Иска ми се да го споделя, докато ми е още пресничко. Снощи гледах концерта на Стефан Вълдобрев и т.нар. Национален отбор по музика. Перфектни музиканти, между които Иван Лечев, Милен Кукошаров, Веселин Веселинов- Еко, Велислав Стоянов. Камен Донев импровизира кратко и заедно с Вълдобрев пяха на бис песничката за белите маратонки, а изящната Яна Акимова потанцува с късокракия Орлин Павлов. Вечерта беше прекрасна! Музиката от филми и театрални представления буквално ми напълни душата и се почувствах като във фентъзи, което препраща ту на една, ту на друга планета. Определено успях да се пренесе в образите, които се изписваха на сцената. В началото бях изненадан от етно мотивите, които преобладаваха на сцената ( особено силно впечатление ми направиха образите от Северозападна България, които Стефан представи като част от представление по Радичков, което простете, но не запомних). Но в крайна сметка музиката бе предадена по особено вдъхновяващ начин и изобщо не ми пречеше. Вероятно страдам излишно от клишираните натрупвания за поп-фолка. Етното беше супер и не си мисля, че по този начин представено може да събере достатъчно популярност, за да не остане в учебниците по фолклор.
Определено си мисля, че акцентът беше етюдът със Зуека от "Светът е голям", а основната тема от филма бе изпълнена два пъти за моя радост. Вероятно защото много го харесвам, а може би защото музиката от този филм е наистина особено вдъхновяваща, съм адски благодарен за снощното представление. И тъй като не можах да откри никъде из нета откъс от валса, в който съм влюбен, ще сложа тук сайта на филма, за да ви направя макар и малко съпричастни!
И още нещо - има творчество, което си заслужава в България!Благодаря на Стефан и останалите артисти, че ми доставиха това огромно удоволствие на Цветница!

No comments: