Saturday, October 25, 2008

"Шведска защита"

Тази вечер искам да разкажа за представлението,което гледах. Тази седмица за втори път гледах постановка в Малък градски и разликата между "Шведска защита" и "Охранители" е огромна. Лично на мен много повече ми хареса първото,което всъщност гледах второ :) "Шведска защита" ми бе препоръчана от касиерката на театъра,която благодарение на добрите си спомени за мен от тийн-годините ми,когато посещавах далеч по-често този храм на изкуството. Ще й благодаря лично, но искам и тук да го направя, защото тя заслужава. Представлението е жестоко и надмина очакванията ми. Автор е Жорди Галсеран, постановката е на Бина Харалампиева, а ролите са разпределени между Христо Мутафчиев, Атанас Атанасов, Пенко Господинов и Василена Атанасова. Помежду им има неописуемо добър синхрон, сюжетът е завладяващ, а диалогът-бърз и експлозивен. Представена в столичния фрий-гайд като офис-трилър, не отидох с големи очаквания и вероятно заради това си тръгнах толкова очарован. Бях завладян от случващото се на сцената през цялото време и определено си мисля, че това, което говори Аристотел за театъра се случи-катарзис и съпреживяване на финала. Моментално се поставих на мястото на героите и вероятно заради добрата им игра и всички останали позитиви на пиесата. Браво на театъра и си пожелавам по-често толкова добри постановки!

No comments: